برای لمینت دندان چند دندان باید لمینت شود؟

سوال بیمار : سلام برای لمنت یا کامپوزیت باید همه ۳۲ تا دندون بشه یا فقط چنتاش. ممنون میشم جواب بدین

پاسخ دکتر سپهریان : درود به شما.

ببینید برای انجام لمینت دندان و یا کامپوزیت ونیر تعداد دندانهایی که مورد درمان قرار میگیرند، معمولا به تعداد دندانهایی بستگی دارد که در خط لبخند شما دیده میشوند. معمولا ۸ تا ۱۰ دندان بالا و ۸ تا ۱۰ دندان فک پایین در یک درمان کامپوزیت و یا لمینت دندان تحت پوشش قرار میگیرد. طبعا اولویت با دندانهای فک بالاست..

امیدوارم پاسخگو بوده باشم.

ارادتمند

………………………………………………………………………………. توضیحات تکمیلی …………………………………………………………………………………..

لمینت یک روش زیبایی برای دندان هاست که در محدوده دندان های جلویی انجام می شود. بخاطر هزینه آن و اینکه بیمه ها از آن پشتیبانی نمی کنند، مراجعه کنندگان نیاز دارند در مورد تعداد دندان مورد نیاز برای لمینت اطلاعات کافی داشته باشند. سوالی که در این زمینه زیاد مطرح می شود این است که چه تعداد از دندان ها باید لمینت شوند؟ تعداد دندان مورد لمینت در افراد مختلف متفاوت است چرا که فرم لب ها و اندازه خط خنده با یکدیگر فرق دارد. در ادامه با بررسی هر واحد لمینت و اینکه نیاز است دندان های پایین نیز لمینت شوند، به بحث تعداد دندان های مورد نیاز برای لمینت خواهیم پرداخت.

هر واحد لمینت چند دندان است؟

هر واحد لمینت چند دندان است

از آنجایی که هزینه لمینت به صورت واحد بیان می شود، این سوال بوجود می آید که هر واحد لمینت چند دندان را پوشش می دهد؟

در اطلاعات دندانپزشکی هر دندان به عنوان یک واحد شناخته می شود و این نسبت برای لمینت نیز به همین شکل است. پس هر واحد لمینت برابر با یک واحد دندان است و فقط یک دندان را کاور می کند. اگر یک کلینیک دندانپزشکی قیمت اعلامی لمینت را به صورت واحد بیان کرد، منظور این می باشد که هر واحد دندانی یا این هزینه لمینت می شود.

برای اطلاع از روشهای لمینت دندان (لمینت های کامپوزیتی و لمینت های سرامیکی) به این لینک سری بزنید.

پس اگر عنوان شد هر واحد لمینت ۳ میلیون تومان می باشد، هزینه لمینت هر دندان برابر با این مقدار است. زمانی که در خط لبخند یک فرد ۸ دندان بالایی و ۶ دندان پایینی مشاهده شود، تعداد واحد لمینت مورد نیاز، برابر با مجموع واحد دندان یعنی ۱۴ واحد می باشد.

چه تعداد از دندانها باید لمینت شوند؟

دو مورد تعیین کننده تعداد دندان هایی است که تحت لمینت قرار می گیرند. یک مساله طول خط لبخند و دیگری درخواست مراجعه کننده است. بعضا برخی مراجعه کنندگان درخواست می کنند که یک یا چند دندان به دلیل عیوب ظاهری، شکستگی و … لمینت شود. گاهی هم درخواست لمینت برای تمام طول لبخند اعلام می شود. پس نمی توان عدد دقیقی برای همه افراد مشخص کرد که الزام باشد حتما آن تعداد را لمینت کنند.

حتی در مورد طول خط لبخند بین فرم صورت افراد و اندازه دهان تفاوت وجود دارد. در برخی افراد هشت دندان بالایی مشاهده می شوند و در برخی دیگر تعداد دندان بیشتری در زمان صحبت و خندیدن قابل دیدن هستند.

آیا می دانید اصول طراحی لبخند و هزینه اصلاح لبخند چیست؟

در برخی نیز تعداد دندان پایینی بسیار کمی دیده می شوند اما برخی دیگر تعداد دندان های فک پایین که در زمان صحبت و خنده دیده می شوند با دندان های فک بالایی برابری دارد و نیاز به تعداد واحد لمینت بیشتری هم دارند.

دقیقاً چند واحد لمینت دندان باید انجام شود تا ما طرح لبخند زیبایی داشته باشیم؟

لمینت دندان توسط دکتر سپهریان

بین ۸ تا ۱۲ واحد لمینت به طور معمول برای ایجاد یک خط لبخند زیبا در افراد مصرف می شود. پس اگر زیبایی درخواست این نوع درمان زیبایی را دارد با توجه به هزینه های اعلامی برای هر واحد، می تواند هزینه کامل این خدمات را محاسبه کند. پرداخت هزینه لمینت تنوع گسترده ای دارد. در صورت تمایل مراجعه کنندگان می توانند از خدمات لمینت اقساطی نیز استفاده نمایند. به این شکل هزینه در چند ماه قابل پرداخت است و مشکلی برای تامین آن نخواهید داشت.

آیا دندانهای فک پایین نیز باید لمینت شوند؟

کافی است که جلو آینه قرار بگیرید و لبخند بزنید. می بینید که در زمان خندیدن تعدادی از دندان های پایین نیز قابل مشاهده هستند و خط لبخند را تشکیل می دهند. اگر فقط دندان های بالا لمینت شوند و دارای ظاهری درخشان و براق گردند، نسبت به دندان های پایین دچار تضاد شده و اصلا نمای جالبی را ایجاد نمی کنند. برای اینکه همخوانی مورد نظر بین تمام دندان های طرح لبخند ایجاد شود، لازم است که تعداد دندان هایی از فک پایین نیز که قابل مشاهد هستند، لمینت شوند.

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت هر واحد ونیر لمینت

زمانی که هزینه هر واحد لمینت را از کلینیک های مختلف درخواست دهید، مطمئنا با اعداد متفاوت روبرو می شوید. این تفاوت قیمت بخاطر عوامل گوناگونی است که بر روی قیمت هر واحد لمینت اثر می گذارند از جمله نوع لمینت، کیفیت و برند مواد مورد استفاده برای ساخت لمینت، محل کلینیک، هزینه های معاینه، قالب گیری و نصب، توانایی و تخصص دندانپزشک، نیاز به درمان ترمیمی دندان و …

برای اینکه بتوانید عدد دقیقی از هزینه درمان لمینت خود دریافت کنید، نیاز است که با ارائه اطلاعات خود به صورت تلفنی یا حضوری مشاوره کاملی را از کلینیک دریافت نمایید.

اشتراک گذاری:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x