اطلاعات مفید در مورد ایمپلنت

زیبایی دندان ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و وجود نواقص در آنها سبب می‌شود تا لبخند زیبای ما از بین برود و حتی می تواند در اعتماد به نفس هم تاثیرات مستقیمی بگذارد، به همین جهت باید به سلامت دندان و زیبایی آنها توجه ویژه ای کرد. یکی از روش های رایجی که برای به دست آوردن دندان های زیبا مورد استفاده قرار می گیرد ایمپلنت دندان است که به منظور پر کردن جای خالی دندان ها یک درمان استاندارد محسوب می شود.

به زبان ساده ایمپلنت دندان یک میله کوچک پیچی شکل می باشد که در درون استخوان فک در یک عمل جراحی قرار می‌گیرد و به استخوان های اطراف جوش خورده و در حالت آماده به منظور نگه داشتن تاج مصنوعی دندان است. در خصوص جنس مواد ایمپلنت باید بدانید که با بدن سازگار هستند پس عوارض جدی نخواهند داشت و معمولاً از جنس تیتانیوم و زیرکونیا بوده و طبق آمارها حدود ۹۸ درصد این روش درمانی با موفقیت خواهد بود.

روکش ایمپلنت چیست؟

در فرایند کاشت ایمپلنت مراحل مختلفی وجود دارد که در آخرین مرحله روکش ایمپلنت قرار داده می شود. دوام ایمپلنت ها بیشتر از ۳۰ سال خواهد بود و اگر موارد اساسی و بهداشتی رعایت شود می تواند بدون وجود مشکل در فک باقی بماند ولی روکش ایمپلنت معمولاً در هر ۱۰ سال به تعویض نیاز خواهد داشت.

به صورت سفارشی روکش ایمپلنت تهیه می‌شود و به همین جهت بعد از قرار دادن پایه ایمپلنت دندانپزشک قالب گیری را انجام خواهد داد و به آزمایشگاه ارسال می کند تا بر حسب این ساختار روکش ایمپلنت تهیه گردد و معمولاً نیاز به دو ماه زمان برای ساخت روکش ایمپلنت وجود دارد و در این فاصله از یک روکش موقت توسط دندانپزشک بر روی ایمپلنت استفاده خواهد شد.

روکش ایمپلنت انواع مختلفی داشته است که می‌توان به سرامیکی، طلا، نقره، چینی و آلیاژهای فلزی دیگر اشاره کرد اما روکش جنس طلا نسبت به موارد دیگر از دوام بالاتری برخوردار است؛ ولی اگر می خواهید از روکش ایمپلنت استفاده کنید که از نظر ظاهری کاملاً طبیعی جلوه کند می توانید روکش چینی یا سرامیک را انتخاب نمایید.

هزینه روکش ایمپلنت؟

قبل از اینکه در مورد هزینه روکش ایمپلنت صحبت کنیم به خاطر داشته باشید که در برخی از موارد این امکان وجود دارد که با گذشت زمان روکش ایمپلنت بیفتد و در این مشکل در ایمپلنت های پیچی نسبت به موارد دیگر بیشتر شایع است و به همین جهت ایمپلنت توسط دندانپزشکی سفت شده و به وضعیت قبل باز خواهد گشت؛ اما پیچیدگی بیشتری در ایمپلنت چسبی وجود دارد و ترمیم و تعمیر آن دشواری بیشتری خواهد داشت.

هزینه انجام ایمپلنت دندان متغییر بوده است؛ اما هزینه ی روکش موقت نسبت به دائمی بسیار کمتر بوده و اگر روکش دندان بیوفتد یا شل شود نیاز به هزینه برای ترمیم نیز وجود دارد. به منظور استعلام دقیق انواع قیمت ایمپلنت با بالاترین کیفیت می توانید از دندانپزشکی ایمپلنت و طراحی لبخند دکتر سپهریان استفاده نمایید.

مزیت روکش ایمپلنت دندان

روکش ایمپلنت دندان شامل مزیت های مختلفی می شود که می توان به بازیابی و اصلاح لبخند، بازیابی گفتار مناسب، بهبود فرآیند جویدن، تثبیت موقعیت دندان های مجاور در مقابل و پیشگیری از روی هم افتادن فک ها و از بین رفتن باید در طی مدت زمان طولانی اشاره کرد.

در صورتی که جایگزینی برای دندان های از دست رفته انتخاب نگردد مشکلاتی به وجود خواهد آمد که یکی از آنها جلو آمدن بیش از حد دندان های مقابل است و در جهت عمودی به فضای خالی وارد می شوند. ایمپلنت دندان با وجود اینکه از نظر هزینه ی گران قیمت محسوب می شود ولی بهترین راهکار برای جایگزینی است.

قالبگیری ایمپلنت چند مرحله دارد؟

در زمان انجام فرایند ایمپلنت یکی از بخش‌های مهم آن به قالب گیری اختصاص دارد که حتماً باید توسط دندانپزشک انجام شود از تخصص دقت بالایی برخوردار است. ممکن است شما فکر کنید که این مراحل بی اهمیت و ساده هستند اما اگر همین فرایند ها به صورت صحیح انجام نشوند می توانند برای افراد مشکلات غیرقابل جبرانی را پدید بیاورد.

قالب گیری به دو شکل سینی باز و سینی بسته انجام می‌شود و به سرعت قابل انجام است. در زمان قالب گیری ایمپلنت از اجزای مختلفی استفاده می‌شود و دندانپزشک از مواد با کیفیت و بهترین تجهیزات استفاده می‌کند تا بدون مشکل فرایند کاشت دندان انجام شود. مواد مورد استفاده در مرحله قالبگیری و همه اقدامات مثل پایه، روکش و… تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی دارد و در مرحله قالب گیری از سینی قالب گیری، مواد قالب گیری استفاده خواهد شد.

این نکته مهم در خصوص قالب گیری ایمپلنت با توجه داشته باشید که از قوام خوبی باید برخوردار باشد و زمانی که بیمار آن را گاز میگیرد منجر به حفظ حالت سه بعدی خود شود. انتخاب رنگ در قالب گیری انجام خواهد شد.

قالبگیری ایمپلنت درد دارد؟

اگر نگران این هستید که آیا قالب گیری ایمپلنت دندان درد دارد یا خیر باید اینگونه گفت که جای نگرانی برای این موضوع باقی نمی ماند و قالبگیری ایمپلنت دردی ندارد. آنچه که سبب می شود تا مراجعین در این زمان احساس درد کنند همان وجود اضطراب و استرس در آنهاست.

پس فراموش نکنید که قالبگیری ایمپلنت هیچ دردی ندارد اگر احساس ناراحتی هم وجود داشته باشد قطعا بسیار ناچیز و اندک است که مورد توجه نخواهد بود.

قالبگیری ایمپلنت چقدر طول میکشد؟

به صورت کلی باید بدانید که پروسه قالبگیری ایمپلنت نیاز به زمان طولانی ندارد و بعد از اینکه قالب مورد نظر به دست آمد آن را به آزمایشگاه ارسال می‌کنند تا دندان مناسب فرد ساخت گردد و در جای خود قرار داده شود. ممکن است یک تا دو هفته برای قالب گیری ایمپلنت زمان نیاز باشد اما همانطور که اشاره کرده‌ایم فرایند زمان داری به حساب نخواهد آمد.

در آخر ایمپلنت جزء یکی از بهترین روش‌های محسوب می‌شود که می‌توانید برای جایگزینی دندانهای از دست رفته خود از آن استفاده کنید و زیبایی را به خودتان هدیه کنید. در بیشتر افراد کاشت ایمپلنت امکان پذیر بوده و برای عده ای کمی تنها منع کاشت ایمپلنت مطرح می شود؛ هرچند فرایندهایی قابل انجام است تا بتواند امکان پذیر بودن فرایند ایمپلنت را برای شما انجام بدهد.

پرسش و پاسخ های مرتبط

اشتراک گذاری:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x