نحوه درمان خانگی دندان درد

درمان دندان درد فوری چگونه است؟ یکی از بدترین تجربیات درد مربوط به درد دندان است. همواره از سوالات رایج بین مردم این است که «چه چیزی برای تسکین درد دندان خوب است؟»

دندان درد یکی از بدترین و آزاردهنده ترین دردهایی است که هر کس می تواند آن را تجربه کند. درمان دندان درد بسته به علت ایجاد کننده درد توسط دندانپزشک می شود. اما در مواقعی به دلیل دسترس نبودن پزشک می توان از روش های خانگی برای تسکین موقتی این درد استفاده کرد. در ادامه قصد داریم به معرفی راه هایی برای کاهش دندان درد بپردازیم.

درمان های خانگی دندان درد

درمان دندان درد خانگی چگونه است؟

ما در اینجا به چند راه حل برای درمان دندان درد به صورت خانگی اشاره می کنیم تا بتوانید با انجام آنها تا زمان دسترسی به دندانپزشکتان کمی آرامش به دست بیاورید:

۱- آب نمک غلیظ:

تا می توانید آن را در دهان خود نگه دارید و این کار را چند بار انجام دهید. در هنگام دندان درد شدید، این روش در دسترس ترین درمان دندان درد است.

۲- آب اکسیژنه:

این ماده مزه چندان جالبی ندارد، بنابراین آن را با آب رقیق کنید و سپس دهانشویه (مزایای استفاده مرتب از دهانشویه) نمایید.

بیشتر مطالعه کنید: برای درمان درد ناشی از دندان عقل چه کنیم؟

۳- عصاره وانیل یا عصاره های بادام، نعنا و لیمو:

این ماده را می توانید با یک گوش پاک کن در محل دندان مورد نظر بگذارید.

۴- روغن پونه کوهی:

اگر با کمی روغن زیتون مخلوط شود و روی دندان دردناک گذاشته شود کمک بزرگی به کاهش درد می کند.

۵- سرکه سیب:

این ماده گیاهی نیز معمولا در کاهش درد دندان تاثیر بسزایی دارد.

۶- ریشه زنجبیل:

جویدن ریشه زنجبیل تازه علاج و درمان دندان درد بوده و به کاهش درد دندان کمک کند.

۷- سیر:

در کنار تمام خواص این نعمت الهی، ترکیب خمیری (کوبیده) سیر و میخک که روی دندان مورد نظر گذاشته می شود به معنای واقعی مسکن دندان درد است.

۸- برگ نعنا:

جویدن برگ نعنای تازه دوای دندان درد است و در کاهش درد دندان، تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر مطالعه کنید: برای رفع بوی بد دهان چه کنیم؟

۹- سیب زمینی:

یک برش سیب زمینی خام که پوست آن را کنده اید، در محل دندان دردناک قرار دهید.

۱۰- فلفل سیاه:

خمیر مخلوط فلفل سیاه و نمک که با آب مخلوط شده، نتیجه قابل قبولی در کاهش درد دندان دارد.

۱۱- چای کیسه ای:

اگر چای تازه دم کردید، چای کیسه ای آن را در محل دندان مورد نظر بگذارید. مراقب باشید که پاره نشود. تانین موجود در چای کیسه ای تاثیر به سزایی در بی حس کردن دندان مورد نظر دارد.

۱۲- گل میخک:

میخک از قدیم الایام به عنوان داروی دندان درد مورد استفاده قرار گرفته است. این به علت وجود اوژنول در عصاره این گیاه است. یکی دو قطره از روغن آن نیز می تواند موثر باشد ولی باید در نظر داشت که بیش از این مقدار آن سمی است.

نکات مهم پیرامون درمان دندان درد

برای درمان دندان درد چه کنیم؟

1. آرام شدن درد دندان، به معنای خوب شدن دندان مذکور نیست. فقط درمانی مقطعی است تا شما به دندانپزشک خود مراجعه کنید. در صورت عدم درمان دندان درد توسط پزشک، احتمال عفونت، آبسه (علت آبسه دندان بعد از عصب کشی) و در نهایت از دست دادن دندان شما وجود دارد.
  2. در هنگام دندان درد هیچگاه ناحیه مورد نظر را گرم نکنید چرا که عوامل التهابی و دردزای بیشتری به منطقه آمده و درد شما بیشتر می شود.
  3. استفاده از اسپری های لیدوکایین به عنوان اسپری دندان درد، جهت تسکین و درمان دندان درد مطلقا ممنوع می باشد. خطرات اسپری کردن مستقیم لیدوکایین در دهان به مراتب بیشتر از اثر تسکینی آن خواهد بود.

1 1 رای