زیبایی دندان و دندانپزشکی زیبایی

لبخند هالیوودی چیست

امروزه تنها تفکر دندانپزشک ترمیم و درمان دندان نیست. زیبایی دندان بعد ازترمیم یک دندان پوسیده وگاهی دندانهای سالم نکته ای بسیار مهم در دندانپزشکی محسوب میشود. مواد همرنگ جدید ( کامپوزیت ها ) امکان زیبا کردن دندانها را فراهم کرده اند.

ترمیم زیبایی دندان

کامپوزیت در بسیاری موارد زیباتر از روکش است و تخریب بافت سالم دندان هم بسیار ناچیز و در حد صفر می باشد. این کامپوزیت های نسل جدید امکان زیبایی دندان بدون ارتودنسی را نیز بطور محدود ولی چشمگیر مهیا کرده است. یعنی در این روش دندان های کج که قبلا با ارتودنسی مرتب میشند اکنون بدون ارتودنسی نیز قابل اصلاح هستند. شفافیت ، رنگ ، انعکاس نور و بسیاری موارد دیگر در این کامپوزیت ها خیره کننده است و در بسیاری موارد بالاتر از حد انتظار بیمار وگاها دندانپزشک زیبایی را فراهم میکند بطوریکه بسیاری از بیماران از لفظ معجزه استفاده می کنند.

دندانپزشکی زیبایی (لبخند هالیوودی)

مجموعه فرایند های ترمیم زیبایی دندان همه و همه با یک هدف انجام میشود و آن هم طراحی لبخند زیبا و اصولی است.این همان چیزی است که از آن با عنوان لبخند هالیوودی یاد میشود. از جمله ی این درمان ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی دندان با کامپوزیت در این روش با باندینگ (پیوند) کامپوزیت ها که مواد همرنگ دندان های شما هستند ظاهر دندان های شما بهبود بخشیده میشود. وقتی در اصلاح دندان های کج از این روش استفاده میشود به آن زیبایی دندان بدون ارتودنسی میگویند.

لمینت سرامیکی پرسلن ونیر

  • لمینت سرامیکی (پرسلن ونیر)در این روش با پوسته ی نازکی همرنگ دندان عیوب دندان پوشیده میشود. در این روش نیاز به تراش دندان برای زیبایی است. برای اطلاعات بیشتر درباره ی این روش و هزینه زیبایی دندان به این روش به مقاله ی مربوطه با عنوان “لامینت دندان چیست؟” مراجعه کنید.

روکش دندان برای زیبایی

  • روکش دندان برای زیباییبا استفاده از روکش های چینی دندان هایی که آسیب وسیع تری دیده اند را میتوان ترمیم کرد. نسبت به ونیر ها این روکش ها قسمت بیشتری از دندان را میپوشانند. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر در زمینه روکش دندان برای زیبایی و مراحل، روش ها و قیمت روکش زیبایی دندان به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

بریج یا پل بین دندانی

  • بریج یا پل بین دندانیبریج نیز  یکی دیگر از انواع روکش های زیبایی دندان محصوب میشود. که در حقیقت با استفاده از دو دندان مجاور به عنوان پایه، روکشی به شکل پل برای برگرداندن ظاهر زیبای دندان از دست رفته شما ایجاد میشود.
  • ایمپلنت های دندانیدندان های از دست رفته تاثیر زیادی در ظاهر شخص و طرح لبخند وی دارند. مخصوصا وقتی در خط خنده ی فرد قرار داتشه باشند. ایمپلنت دندان راه حلی مطمئن برای اصلاح آن است.
  • جراحی زیبایی لثهدر به چشم آمدن زیبایی دندان زیبایی لثه سهم بسیاری دارد. برای ایجاد یک طرح لبخند مناسب گاهی لازم است ارتفاع لثه اصلاح شود. این عمل تحت عنوان جراحی زیبایی لثه انجام میپذیرد.
  • بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان ها)بدرنگی دندان ها که در اثر رنگ مواد غذایی، سیگار و … به وجود می آید در زیبایی خنده بسیار موثر است. بلیچینگ دندان در منزل و در مطب راه حل رفع این بدرنگی ها و برگرداندن ظاهر زیبا به لبخند فرد است. بلیچینگ در مطب به سرعت دندان ها را سفید کرده و بلیچینگ در خانه تضمین ماندگاری این سفیدی است.
  • ردیف کردن دندان بدون اورتودنسی (زیبایی دندان بدون ارتودنسی)
    یکی از بیشترین استفاده های ما از باندینگ دندان، کامپوزیت لمینیت یا کامپوزیت ونیرهست. این روش ، امروزه در موارد زیادی به کمک افرادی آمده که می خواهند بدون درمانهای اورتودنسی ، دندانهایی صاف و ردیف داشته باشند. صاف کردن دندان ها در بسیاری موارد به کمک تکنیک باندینگ دندان امکان پذیر است.

دندانپزشک زیبایی کیست ؟

در حقیقت دندانپزشک زیبایی همان دندانپزشک ترمیمی هست که خیلی خوب با مفاهیم زیبایی دندان، طراحی لبخند زیبا، و  انواع مواد دندانپزشکی آشناست. سطح بالایی از مهارت های زیبایی شناختی داشته و محدودیت های روش های مختلف ترمیم زیبایی را بداند تا بتواند در جلسات مشاوره با طرح درمان مناسب به شما این اطمینان را دهد که به نتیجه ی مطلوب خود و لبخند زیبای دلخواه خود دست پیدا میکنید. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و نکات مربوط به یافتن دندانپزشک زیبایی خوب در تهران به مقاله ی مربوطه در سایت سری بزنید.

باندینگ دندان چیست

این روزها مطالب بسیاری در سایت های گوناگون با عنوان “باندینگ دندان چیست ؟” میبینیم . در واقع باندینگ دندان شامل همین ترمیم های کامپوزیت و انواع ترمیم های رزینی است که با تکنیک باندینگ به دندان می چسبند.

موارد استفاده از باندینگ دندان

  • پر کردن دندان با کامپوزیت در مواردی که دندان پوسیده است.
  • تعویض ترمیم های آمالگام قدیمی با تکنیک باندینگ جهت زیبایی
  • اصلاح لب پر شدن دندانها
  • پوشاندن قسمتی از ریشه که بر اثر تحلیل لثه ، بیرون زده
  • بستن فاصله دندان ها با تکنیک باندینگ دندان
  • بلند کردن طول دندان ها
  • اصلاح فرم دندان ها با کمک این روش
  • اصلاح خط لبخند در بسیاری موارد بدون انجام درمان اورتودنسی با این تکنیک امکان پذیر است.

هزینه باندینگ دندان

هزینه باندینگ دندان، بسته به مواد مورد استفاده در حین کار و دستمزدی که دندانپزشک برای خود درنظر می گیرد و همچنین نوع درمان ( مورد استفاده باندینگ دندان) به طور مثال درمان زیبایی دندان باشد یا یک ترمیم سطحی متفاوت است. که این میزان درسال ۹۸در مطب ما تا ۷۵۰۰۰۰ تومان متغیر هست.

پرسش و پاسخ های مرتبط

اشتراک گذاری:

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیری
امیری
2 ماه قبل

سلام هزینه باندینگ دندان اقساطی هم میشه پرداخت کرد؟

دکتر بهاره سپهریان
دکتر بهاره سپهریان
2 ماه قبل

درود بر شما
متاسفانه برای این درمان شرایط اقساط نداریم.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x